August 23, 2022

Så kan alla slam-dunka i basket (med e-post marknadsföring)

Min kompis Nicolas Fiori (som är en grym PT om du är ute efter det) sätter ihop mina träningsprogram och peppar mig framåt på gymmet. Han tränar också hela basketlag så att dom kan bli starkare, uthålligare och framför allt hoppa högre.

Jag vet inte hur lång du är, men jag är 180 cm och jag kan knappt hoppa upp och nå till nätet på korgen.

Men det finns ETT sätt som gör att jag kan dunka basketbollen i nätet varje gång. Det är om någon kommer och sänker ner hela basketkorgen. 🏀

Det är vad ett Quiz, poll eller giveaway kan göra för att få din e-postlista att växa. Då blir det ofta en slam-dunk för din marknadsföring.

Här har du några fler anledningen till varför quiz eller giveaway kampanjer är "game changer" för annonsörer på Facebook och e-handlare.

✅ E-post är fortfarande den kanal med högst ROI (avkastning på din investering).

✅ Att enbart växa emaillistan med "övergivna varukorgar", popuper som erbjuder 15% eller "spin the wheel" tar evigheter 🐌

✅ Fler e-postadresser ger mer retargeting och bättre lookalike-målgrupper (vilket innebär lönsammare annonsering)

✅ Du äger din data (inte Apple eller Facebook som begränsar det till 7 dagar) och kan kommunicera med dom så länge de vill vara med på e-postlistan.

Men att bygga e-postlistan något som jag tjatat om i 10 år snart.👴🏻 Dvs data som dina webbplatsbesökare gärna delar med sig av till dig via formulär, surveys eller quiz.

De flesta i din målgrupp behöver inte 30-60 dagar på sig att fundera på om de vill ta ett quiz eller ladda ner något av av värde i utbyte mot en närmare kontakt med dig eller varumärket.

Snarare mindre än 7 dagar, vilket gör att FB konverteringskampanjer mot tex ett lead eller quiz i princip går lika bra som innan iOS14.5 (det kanske ändras, men det är vår uppfattning just nu iaf).

Jag är nu mitt uppe i en intensiv fas just nu. Förutom att coacha våra studenter och sköta kunders konton så utbildade jag eleverna på Bergh School of Communication (Growth Marketing) om FB Ads.

Men det stora arbetet är det nya innehållet för Paidsocial Academy ("Lead Machine 2.0"). Där kommer jag gå igenom fler strategier än quiz som genererar leads (e-postadresser) och försäljning riktigt bra just nu.

Den andra delen i det jobbet är att uppdatera och dokumentera hur vi jobbar med Ads Manager som fungerar för oss och våra kunder efter iOS 14.5.

Vi spenderar fortfarande ca 1,2 miljoner SEK per månad för olika kunder som vi hjälper med FB Ads vilket ger oss löpande värdefull data från den svenska marknaden. Det är dessa slutsatser från vår egen data ihop med strategiska samarbeten (andra byråer och experter) som våra studenter får ta del av på ett enkelt och pedagogiskt sätt i vårt coachingprogram.

Denna uppdatering kommer troligen bli helt klar inom några få veckor. Så håll ut lite till :) (Är du redan Lead Machine kund så får du alla kommande uppdateringar utan kostnad)

Jonas "the Dunk" Carlström :)

PS.  Gratis workshop för e-handlare: ROAS (return on ad spend) video här visar jag några saker som hjälper dig att bli lönsam igen med din annonsering.

NYBÖRJARE? - Här är min FB ADs ljudbok/video - Hur jag sätter upp en kampanj från början till slut (det mekaniska). (Jag gjorde en ny uppdatering på denna, så logga in igen så ser du en video med strategi och när jag skapar kampanjer från början till slut.)

Har du IG? Paidsocial.se - följ oss på IG



RELEVANT RESURS

"Hur du kan få 50-75 nya kunder per vecka"

Lyssna på vår senaste ljudbok

BLOGG
Våra senaste artiklar & guider
STÄNG
1
2
3
4

Kontaktuppgifter

Fyll i dina kontaktuppgifter

1
2
3
4

Välj kategori

Välj gärna det området du har frågor om.

1
2
3
4

Meddelande

Tillbaka
Nästa

Vi har tagit emot ditt meddelande!

Vi återkommer så snart som möjligt.

Hälsningar, The Paidsocial Team

Oops! Something went wrong while submitting the form.